Gave


Zonet is Jules Stragier even komen binnenwippen. Uit Chili …


“Julio” is een Belgische medebroeder, sinds jaar en dag werkzaam in Chili. Ik heb hem toevallig aldaar leren kennen tijdens mijn “derde jaar”, mijn laatste vormingsjaar als jezuïet. Om familiale redenen was Julio onverwacht moeten overkomen.

We hebben gezellig gekeuveld over de zijn werk in Chili. Over het Colegio San Ignacio in Concepción dat net een nieuwe campus in gebruik heeft genomen, over zijn werk bij de drugsverslaafden, over de nieuwe aartsbisschop van de stad, over de halftijdse studie die hij aangevat heeft om een mogelijks nieuwe zending in de spiritualiteitsector voor te bereiden, enz. …

Het is voor mij deugddoend en belangrijk mij verbonden te weten met mijn medebroeders. Dichtbij, maar ook veraf. Ignatius sprak van “vrienden in de Heer”. Soms een opgave, maar nog meer een gave.

Reacties

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj