Blij


Gisteren nam ik deel aan vergadering van afgevaardigden van een grote scholengroep uit het katholiek onderwijs. Zij werken aan het invoeren van een sociale vorming voor hun leerlingen, geïnspireerd aan de sociale projecten van de jezuïetencolleges.

Op een bepaald moment kwam de vraag of het wel wenselijk is om een dergelijke ervaring te verplichten voor alle leerlingen. Een vraag waar ik intussen mee vertrouwd ben.

Zonet las ik de nieuwsbrief van het Sociaal Project van het Onze-Lieve-Vrouwcollege in Antwerpen. Een daarin opgenomen citaat uit het stageverslag van een leerling geeft – een groot deel van - het antwoord.

Ook heb ik meer dan ooit gemerkt dat ik gelukkig ben, tevreden ben als ik een ander heb kunnen blij maken, als ik iets goed voor iemand anders heb gedaan.”

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen