Medebroeders


Nooit nam ik aan een internationale bijeenkomst deel waar het thema transport zo centraal stond. Ik kan me ook niet herinneren ooit zo’n goede logistieke ondersteuning gehad te hebben als van de Poolse medebroeders.

Orlando, de generale assistent, moest onbedingd terug naar Rome om er een ander vliegtuig te nemen naar de USA. Geen nood. Hij is reeds onderweg in een auto met 2 Poolse medebroeders die de wagen op de 21-uur durende rit zullen besturen.

Mogelijks wordt er een busje naar Berlijn ingelegd. Zo ja, dan neem ik het. Het wordt hoe dan ook een avontuurlijk reis, waarschijnlijk niet met het vliegtuig. Of toch? Straks na de mis en het ontbijt wordt de knoop doorgehakt. Hoe dan ook heb ik hier een bed klaarstaan en kan ik aanschuiven aan tafel. Ik ben hier thuis, ook, indien nodig, voor de komende dagen.

Het is goed medebroeders te hebben.

Reacties

Anoniem zei…
Heel fijn voor jou, Nilolaas.Ik begrijp je enthousiasme maar zelf voel ik me jaloers worden bij de steun die je ondervindt van je medebroeders.Voor ons en zo,n 7 miljoen gestrandde reizigers over de gehele wereld is het een heel ander verhaal.Bijna een week vastzitten op een luchthaven, zo'n 6000 km van huis is geen pretje, maar je leert de dingen wel te relativeren.
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Of misschien eerder niet. Want ik heb nooit dagen aan een stuk moeten doorbrengen in een luchthaven.

Goede moed!

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen