Hoop


De Sociëteit is niet door mensen gesticht en het is niet door hen dat zij in stand gehouden kan worden en uit kan groeien, maar door de genade van de almachtige God en van onze Heer Jezus Christus. Daarom moet in Hem alleen de hoop gesteld worden dat Hij deze onderneming in stand wil houden en voort wil zetten, die Hij heeft willen beginnen met het oog op Zijn dienst en lof én de hulp aan de mensen.”

Met deze zinnen begint Ignatius het laatste hoofdstuk van de door hem geschreven Constituties van de Sociëteit van Jezus, dat als titel draagt: “Hoe het hele lichaam van de Sociëteit in stand gehouden kan worden en gezond uit kan groeien.

In geloof, hoop en liefde weet ik dat wat geldt voor het broederschap waaraan ik mijn leven verbonden heb, ook geldt voor de ruimere Kerk in wiens dienst wij staan.

Het maakt dat ik, niettegenstaande de opeenvolging van stormen en orkanen waarin onze Vlaamse Kerk zich bevindt, ten gronde vertrouwen heb dat dit alles uiteindelijk ten goede zal komen: aan de slachtoffers van de misbruiken, aan de ruimere samenleving en, ja, ook aan de Kerk zelf.

God schrijft recht op kromme lijnen.


Delen

Reacties

Anoniem zei…
God schrijft recht op kromme lijnen. Het is waar. Het vraagt dat we onze horizon durven verruimen.
Anoniem zei…
Ik wil de wereld vertellen over een geweldige man genaamd Dr.Agbazara van AGBAZARA TEMPLE voor het brengen van vreugde in mijn huwelijk na 2 jaar scheiding van mijn man en mijn 4 kinderen, ik heb alles gedaan om ze terug te brengen naar mijn leven omdat ik van hen hou dus zo heeft een vriend me afgelopen maand voorgesteld aan een spreukgieter die alles geestelijk deed en ze binnen 48 uur terugbracht, nu zijn we samen en gelukkig zelfs nog meer dan waar we eerder waren. Je kunt contact opnemen met deze geweldige spreukgieter om je eigen relatieproblemen op te lossen via e-mail zoals ik deed op: (agbazara@gmail.com)
Unkown zei…
Het zal je verbazen te weten dat alles wat zoveel mensen hebben getuigd over DR ISIKOLO niets anders is dan de waarheid. Mijn man verliet mij en mijn kinderen omdat we zoveel ruzies en ruzies hadden. Zijn mensen waren ook tegen mijn huwelijk met hem. Ik hield zoveel van hem en had grote hoop dat we samen een mooie toekomst zullen opbouwen. Ik heb 6 maanden gewacht en hij is nooit meer bij mij teruggekomen. Dus ik moest contact opnemen met DR ISIKOLO nadat ik heel veel over hem had gelezen en ik geloofde dat hij me kon helpen en hij deed er alles aan om ons te herenigen en de liefde en het geluk te herstellen die we ooit deelden. Hij keerde na 48 uur terug naar huis, zoals DR ISIKOLO me verzekerde. Ook jij kunt deze geweldige hulp krijgen en leven om hem dankbaar te zijn, want hij stelt nooit iemand teleur. neem contact met hem op via e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of je kunt hem ook WhatsAppen op +2348133261196.

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)