Stralen



Medebroeder Hendrik Imberechts sj publiceerde onlangs een mooi boek over John Henry Newman. Op p. 58 vind je er onderstaand gebed tot Jezus.




Blijf mij mij, en dan zal ik beginnen te stralen zoals Gij straalt;

zó stralen dat ik een licht moge zijn voor anderen.

Dit licht, o Jezus, zal dan helemaal komen van U.

Niets ervan zal van mij zijn. Ik heb er geen verdienste aan.

Gij zult het dan zijn die door mij heenstraalt op anderen.

O laat mij U zó prijzen, op de manier die Gij het beste vindt,

door te stralen op al de mensen om mij heen.

Schenk licht aan hén zowel als aan mij:

verlicht hen mét mij en dóór mij.

Leer mij hun te tonen Uw lof, Uw waarheid, Uw wil.

Laat mij U prediken zonder te prediken –

niet door woorden, maar door mijn voorbeeld

en door de pakkende kracht

en de aanstekelijke invloed van wat ik doe –

door mijn zichtbaar gelijken op Uw heiligen

en de evidente volheid van de liefde die mijn hart U toedraagt!

John Henri Newman
(uit “Meditaties en Devoties”)


Delen

Reacties

kristina zei…
dat heb ik net vandaag o zo nodig!!!

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Dé tip van Paus Franciscus voor een geslaagd leven

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)