Mr Wind

Mr Wind is een van de meest aangrijpende commercials die ik ooit zag. Het bewijs dat marketing en menselijkheid ook samen kunnen gaan.

Een mooi voorbeeld van hoe een puur profane productie vertrekpunt kan worden van gebed (zie hieronder).



Mr Wind is een man wiens leven plots openbloeit door de ontmoeting met een ander: een mens die hem aanvaardt zoals hij is. Van een onaangepaste lastpost wordt hij iemand die ook zijn steentje mag bijdragen tot de mensengemeenschap. De liefdevolle blik van één medemens bevrijdt de ahw opgesloten schoonheid en menselijkheid van Mr Wind.

• Even de tijd nemen om in te zoomen op één heilservaring in mijn leven. Waar is iets van mij mogen geboren worden dankzij de ervaring van bemind te worden, er te mogen zijn, aanvaard te worden? Ook al gaat het over iets heel bescheiden?

o Wat in mij is daar bevrijd geworden?

o Hoe voelde dat?

o Kan ik hierin geloven, dwz dit in verband brengen met de liefde van God zelf?


Share

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)