Werken

Ik heb al mijn aandachtspuntjes van het begin van het schooljaar al afgewerkt. Er schiet er nog eentje over: ik zou wat willen werken aan mijn geloof. Kan je me wat tips geven?”

Ik was een dezer op bezoek bij vrienden. Dit was de vraag die hun 12-jarige zoon bij voorlegde. Zijn ouders wisten er niet goed raad mee en hadden de aankomende puber aangeraden om het hier even met mij over te hebben.

Niet mis van die jongen. Het geloof stond dan mogelijks pas op de laatste plaats. Maar het stond toch wel op zijn verlanglijstje.

Best bevragend ... Wat staat er op uw verlanglijstje? Staat meer geloof daar bij? En zo ja, heeft u goede tips om daar toe te komen ?

Reacties

Anoniem zei…
De dingen die op mijn weg komen doen zoals ik meen dat ik ze best doe: met aandacht en zoveel als kan vanuit de vraag 'wat drijft me in mijn handelen, denken en voelen?' 'Hoe zou Jezus omgaan met die situatie?'
kris zei…
Jezus woont in je hart. Hij is een goede vriend van je, door God zelf gegeven. Wil jij nu ook een vriend voor Hem zijn ?
Anoniem zei…
Verlangen naar meer geloof!Een mooie start, want alleen al 'in' dat verlangen is God reeds aanwezig. Een open houding, het dankbaar omgaan met de schepping, mens en natuur, luisteren naar de stilte...in het vertrouwen dat God in dit alles Zijn werk verricht. En in die verwondering kan geloof groeien, want in die verwondering is niets meer vanzelfsprekend. Alles wordt een geschenk.Ook ons geloof!

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)