Over de muren heen springen


Met instemming van G. publiceer ik graag voor – in vertaling – een bedenking die zij formuleerde via Facebook bij mijn blogbericht van 1 september 2011 over de bekoring van de angst.

 “Gisteren was ik diep geraakt door de bijdrage over “angst”. Ik ben iemand die vaak angstig is … en het heeft me veel tijd gekost om dit te aanvaarden. Ook om te aanvaarden dat ik niet vrij ben van angst, ook al geloof ik in God.

 Maar met de jaren heb ik ontdekt dat God me helpt om met mijn angsten om te gaan als ik ze voor Hem breng. Ze boeten dan aan kracht in en ik word onafhankelijker. Ze kunnen me niet meer in zozeer in hun macht krijgen. Ik heb geleerd dat ik met God over de muren van angst heen kan springen.”

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen