Overzicht van de laatste tweets van Paus Franciscus

Een bloemlezing van de tweets van Paus Franciscus uit de voorbije periode.

De zekerheid van het geloof maakt ons niet immobiel of gesloten. Het nodigt ons uit om getuigenis af te leggen en in dialoog te treden met idereen.

Laat ons leven gelijk worden aan dat van Jezus. Zo kunnen we zijn gevoelens en gedachten delen.

Beste jongeren, wees echte "atleten van Christus"! Speel mee in zijn ploeg!

We mogen ons niet laten opsluiten in onze parochie, onze gemeenschappen. Zoveel mensen wachten immers op het Evangelie.

Beste jongeren, ik hoop echt dat jullie leren om dagelijks te bidden: het is het middel om Jezus te kennen en om Hem binnen te laten in jullie leven.

Is ons leven is er geen enkel kruis, groot of klein, dat de Heer niet met ons deelt.

De grootsheid van een samenleving kan je meten aan de manier waarop zij omgaat met de meest hulpbehoevenden, met diegenen die enkel maar hun armoede hebben.

Christelijk leven beperkt zich niet tot gebed. Het vraag een voortdurend en moedig engagement dat voortkomt uit het gebed.

Laten we ons herinneren, gedurende dit jaar van het geloof, dat het geloof ons niet toebehoort. Het moet gedeeld worden. Elke christen is een apostel.






Reacties

Christiane (Duc In Altum Lc.5,4) zei…
Ik volg deze tweets ook in het Frans, dat de tweets van onze Paus Franciscus hier vertaald wordt, vindt ik een meerwaarde om onze Paus beter te leren kennen, en dit voorbij het populisme dat de wereldse media ons brengt.
Ik ben niet goed in het vertalen, daarom ben ik jullie zeer dankbaar om deze vertaling.
Zo kan ik het zo verder delen.
Maar zou het niet goed zijn om de datum van deze tweets er ook bij te vermelden, zo kan men ze beter situeren in de tijd.
Nu zijn de tweets via de site van het Vaticaan in 5 talen beschikbaar.
Zou wel gaarne een site vinden die ze op regelmatige basis zou bijhouden, om alzo de verbondenheid met de “Universele Kerk” en onze Paus Franciscus te versterken.
Anoniem zei…
Allemaal prachtig, de 3e van onder kan je ook zo zeggen: hoe hoger een beschaving, des te meer ruimte het recht van de zwakste krijgt. Ja hij zal wel meer van die dagboekjes kunnen vullen t.z.t. of nu al eigenlijk, zoals het Bonhoefferbrevier en Als God maar verheerlijkt wordt, Levend Brood 5, Mechtildis van het h. Sacrament. Eigenlijk kun je dat al tweets avant la letter noemen.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj