Christen zijn vandaag in Homs, wat wil dat zeggen?



Deze week staat er in het Vlaamse "parochieblad" een interview met Ziad Hilal sj, een Syrische jezuïet die in Homs woont. Hieronder vindt u een uittreksel.

Enkele weken geleden werd ik bij een jongeman in het ziekenhuis geroepen die bij een bomaanslag zijn rechterbeen had verloren. Hij was pas teruggekeerd uit Libanon om zijn familie in Homs te bezoeken. Wat moest ik hem zeggen? Hij vertelde me dat, toen hij de lucht werd in geslingerd, hij Jezus had aangeroepen en vervolgens onophoudelijk had gebeden. Zijn familie huilde, maar hij niet. Hij drukte me integendeel op het hart dat hij nu overtuigd was dat God zijn volk nooit in de steek laat. In de zondagsmis heb ik over die jongen verteld.

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Dé tip van Paus Franciscus voor een geslaagd leven

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)