Het enige meubel dat ik "bezit"



Deze week ben ik te gast op de Instagramaccount van de Evangelische Omroep.

Onderstaande commentaar schreef ik vandaag bij bovenstaande foto.


"Dit gebedsbankje heb ik al bijna 20 jaar. Het is gemaakt door protestantse slotzusters in Versailles. Ik leerde ze kennen toen ik vrijwilliger was bij aids zieken in hun kleine eenheid voor palliatieve zorgen. Op dat bankje heb ik al heel wat uren doorgebracht. Het roept mij dag in dag uit op om de stilte in te gaan. Luisterend naar het Woord van God. Gesproken in de Bijbel of in mijn leven van alle dag. Het is het enige meubel dat ik „bezit”."

Reacties

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj