Hoe belangrijk is het of je je al of niet lekker voelt in de Kerk? Het nuchtere antwoord van Karl Rahner sj





Op de vraag « Voelt u zich vandaag goed in de Kerk » gaf Karl Rahner sj het volgende antwoord. 

“Ik ben niet in de Kerk om mij er meer of minder lekker te voelen. Maar wel omdat het in de Kerk is dat je de uitnodiging van Jezus te horen krijgt. Maar dit verandert niets aan het feit dat ik pieker over sommige concrete vormen van de Kerk en ook dat ik, indien nodig, in het publiek mijn kritische bedenkingen kenbaar maak.”


Reacties

Jan Blokker zei…
De "Ecclesia" zoals de Bijbel leert een gemeenschap van mensen die God liefhebben en daardoor naar Hem luiteren en Zijn liefde willen tonen aan de wereld. Op het moment dat het in ons denken/gevoel een instituut, gebouw of organisatie wordt krijg je dit soort (terechte) vragen.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Dé tip van Paus Franciscus voor een geslaagd leven

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)