Over drijfzand en Gods liefde



Onderstaand citaat verschijnt enkele dagen geleden op www.gewijderuimte.org

Zodra ik mij bewust werd van Gods liefde voor mij, verschoof er iets in mijn leven. De basis van mijn leven veranderde van wat voelde als drijfzand in een rotsbodem die zich in de loop van de tijd nog verstevigd heeft. De wetenschap dat God van mij houdt, kan ik niet van mij afschudden, zelfs niet als ik dat zou willen.

Het volledig begrip van Gods liefde voor mij kwam langzaam, net zoals bij de liefde die mijn man voelt voor mij en ik voor mijn man. Beide groeiden in de loop van de tijd, als gevolg van samen tijd doorbrengen. Het besef van Gods liefde voor mij ontwikkelde zich door de tijd die we samen doorbrachten en door mezelf onder te dompelen in Gods woorden. 

In de loop van de tijd heb ik geleerd mijn oor af te stemmen op Gods stem en de woorden die ik las in de Bijbel waren niet meer slechts woorden op een bladzij. Het werden woorden die God tegen mij en over mij sprak.

Becky Eldredge

Reacties

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)